Oopsie Nelly of Sweden är mitt varumärke som funnits sedan mars 2011. Här i min blogg visar jag vad jag skapar. Ofta i tyg men även i porslin och annat jag får för mig. Oopsie Nelly of Sweden är min passion och min alldeles egna energikick!

Vill du ha något unikt till ditt barn eller dig själv? Då har du kommit rätt! Varmt välkommen! OBS! Beställningsstopp.


måndag 9 maj 2011

Till en liten liten skrutta

Vi var på besök hos Anja idag. Anja har, som jag, äntligen fått en flicka! För en vecka sedan. Det blev nog en mindre bebis än vad hon trott för plötsligt är behovet av kläder i storlek 50 stort. Härligt med en anledning att få sy bebistunikor! ;)

Nu såg de helt enorma ut ändå framför den där lilla, lilla kroppen. Men hon växer ju...

Mönstret har jag gjort från en tunika jag hade när jag själv var liten. En knapp bak. På dessa blev det tryckknapp. Går ju fortare att slå i och är nog lättare att knäppa också. Men tyget är tunt, så man får vara lite varlig i början så att inte tyget går sönder. Efter ett tag går knapparna lättare.

Byxorna är köpes, från Lindex.

Samma mönster, men lite smalare och längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...